• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
روان سنجی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 8 (1398)
دوره دوره 7 (1397)
شماره شماره 28
شماره شماره 27
شماره شماره 26
شماره شماره 25
دوره دوره 6 (1396)
دوره دوره 5 (1395)
دوره دوره 4 (1394)
منصوری, فروغ, شکرزاده, شهره, کامکاری, کامبیز. (1397). روایی همزمان نسخه نوین هوش‌آزمای تهران- استنفورد- بینه و آزمون سنجش آمادگی تحصیلی در دانش‌آموزان پیش‌دبستانی شهرستان آمل. روان سنجی, 7(26), 87-107.
فروغ منصوری; شهره شکرزاده; کامبیز کامکاری. "روایی همزمان نسخه نوین هوش‌آزمای تهران- استنفورد- بینه و آزمون سنجش آمادگی تحصیلی در دانش‌آموزان پیش‌دبستانی شهرستان آمل". روان سنجی, 7, 26, 1397, 87-107.
منصوری, فروغ, شکرزاده, شهره, کامکاری, کامبیز. (1397). 'روایی همزمان نسخه نوین هوش‌آزمای تهران- استنفورد- بینه و آزمون سنجش آمادگی تحصیلی در دانش‌آموزان پیش‌دبستانی شهرستان آمل', روان سنجی, 7(26), pp. 87-107.
منصوری, فروغ, شکرزاده, شهره, کامکاری, کامبیز. روایی همزمان نسخه نوین هوش‌آزمای تهران- استنفورد- بینه و آزمون سنجش آمادگی تحصیلی در دانش‌آموزان پیش‌دبستانی شهرستان آمل. روان سنجی, 1397; 7(26): 87-107.

روایی همزمان نسخه نوین هوش‌آزمای تهران- استنفورد- بینه و آزمون سنجش آمادگی تحصیلی در دانش‌آموزان پیش‌دبستانی شهرستان آمل

مقاله 7، دوره 7، شماره 26، پاییز 1397، صفحه 87-107  XML اصل مقاله (617 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
فروغ منصوری1؛ شهره شکرزاده2؛ کامبیز کامکاری3
1کارشناس ارشد روان‌شناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی
2دکتری تخصصی روان‌شناسی و آموزش کودکان اسنثنایی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
3دکتری تخصصی روان‌شناسی و آموزش کودکان اسنثنایی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر
چکیده
تعیین روایی همزمان نسخه نوین هوش­آزمای تهران- استنفورد- بینه و آزمون سنجش آمادگی تحصیلی در دانش­آموزان پیش­دبستانی شهرستان آمل می­باشد. روش پژوهش حاضر با بهره­گیری از فناوری روان­سنجی در حیطه پژوهش­های روش­شناختی محسوب می­شود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی دانش­آموزان و کودکان       پیش­دبستانی شهرستان آمل در سال تحصیلی 94-1393 می باشد که حجم جامعه بر اساس استعلام از اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل، 1059 نفر برآورد شده است. حجم نمونه با توجه طرح پژوهشی، 60 نفر در نظر گرفته شده است. روش نمونه­گیری نیز به صورت تصادفی خوشه­ای می­باشد. برای جمع‌آوری داده‌های این پژوهش از نسخه نوین هوش‌آزمای تهران-استانفورد-بینه و آزمون سنجش آمادگی تحصیلی استفاده شده است. به ‌منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها جهت تعیین روایی همزمان از مدل آماری ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است که یافته‌ها نشان داد، بین هوشبهر استدلال کمی با استدلال عددی، هوشبهر غیرکلامی با استدلال عددی، هوشبهر غیرکلامی، کل و استدلال سیال با تکرار جمله و عدد، هوشبهر غیرکلامی با آمادگی تحصیلی، هوشبهر دانش و استدلال کمی با آمادگی تحصیلی، نمره تراز استدلال کمی و غیرکلامی با تکرار جمله و عدد، نمره تراز استدلال کمی کلامی با اطلاعات عمومی و تکرار جمله و عدد، استدلال کمی کلامی با آمادگی تحصیلی و حیطه زبانی و در نهایت، نمره تراز استدلال کمی کلامی با استدلال عددی دارای روایی همزمان می­باشند. لازم به ذکر است که تمامی ضرایب اعتبار بین نمرات دو ابزار مذکور، بالاتر از 60/0 بوده که نشان دهنده روایی همزمان معنی­دار (از لحاظ آماری)، می­باشد
کلیدواژه‌ها
روایی همزمان؛ نسخه نوین هوش‌آزمای تهران-استانفورد-بینه؛ آزمون سنجش آمادگی تحصیلی
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 128
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 73
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.