• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
روان سنجی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 8 (1398)
دوره دوره 7 (1397)
شماره شماره 28
شماره شماره 27
شماره شماره 26
شماره شماره 25
دوره دوره 6 (1396)
دوره دوره 5 (1395)
دوره دوره 4 (1394)
امیری, سهراب, قاسمی نواب, امیر, جمالی, یوسف. (1397). مقایسه تنظیم هیجانی مثبت و منفی، توانایی شناختی و خود ارزشمندی در نوجوانان تیزهوش و عادی. روان سنجی, 7(26), 109-121.
سهراب امیری; امیر قاسمی نواب; یوسف جمالی. "مقایسه تنظیم هیجانی مثبت و منفی، توانایی شناختی و خود ارزشمندی در نوجوانان تیزهوش و عادی". روان سنجی, 7, 26, 1397, 109-121.
امیری, سهراب, قاسمی نواب, امیر, جمالی, یوسف. (1397). 'مقایسه تنظیم هیجانی مثبت و منفی، توانایی شناختی و خود ارزشمندی در نوجوانان تیزهوش و عادی', روان سنجی, 7(26), pp. 109-121.
امیری, سهراب, قاسمی نواب, امیر, جمالی, یوسف. مقایسه تنظیم هیجانی مثبت و منفی، توانایی شناختی و خود ارزشمندی در نوجوانان تیزهوش و عادی. روان سنجی, 1397; 7(26): 109-121.

مقایسه تنظیم هیجانی مثبت و منفی، توانایی شناختی و خود ارزشمندی در نوجوانان تیزهوش و عادی

مقاله 8، دوره 7، شماره 26، پاییز 1397، صفحه 109-121  XML اصل مقاله (461 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
سهراب امیریorcid 1؛ امیر قاسمی نواب2؛ یوسف جمالی3
1دکتری روان‌شناسی، دانشگاه ارومیه. ارومیه. ایران
2کارشناسی ارشد روان‌شناسی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
3کارشناسی ارشد مشاوره، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
چکیده
پژوهش حاضر با هدف مقایسه تنظیم هیجانی مثبت و منفی، خود ارزشمندی و توانایی شناختی در دو گروه نوجوانان تیزهوش و عادی صورت گرفت. به این منظور 120 نفر از دانش­آموزان مدارس تیزهوشان و عادی بر اساس نمونه­گیری خوشه­ای چند مرحله­ای از مدارس سطح شهر بوشهر انتخاب شدند. در نهایت دانش آموزان به طور انفرادی در توانایی­های شناختی، تنظیم هیجان و خود ارزشمندی مورد مطالعه قرار گرفتند. نتایج نشان دهنده تفاوت بین دو گروه نوجوانان تیزهوش و عادی در ابعاد توانایی شناختی، تنظیم هیجان و خود ارزشمندی بود، به طوری که نوجوانان تیزهوش بیش از نوجوانان عادی خود ارزشمندی مشروط را تجربه می­کردند. به نظر می­رسد خود ارزشمندی مشروط در مقایسه با ابعاد شناختی و تنظیم هیجان نقش بارزتری در تبیین تفاوت­های تحصیلی دانش­آموزان تیزهوش و عادی دارد.
کلیدواژه‌ها
تنظیم هیجانی؛ خود ارزشمندی؛ توانایی شناختی
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 135
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 83
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.