• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
روان سنجی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 8 (1398)
دوره دوره 7 (1397)
دوره دوره 6 (1396)
دوره دوره 5 (1395)
دوره دوره 4 (1394)
شماره شماره 16
شماره شماره 15
شماره شماره 14
شماره شماره 13
حسین خانی, محمد, اله زمانپور, عنایت‌, مرادیانی‏دیزه ‏رود, سیده‏ خدیجه. (1394). مشارکت فعّال در مدرسه: تعیین ساختار عاملی و اعتباریابی مقیاس. روان سنجی, 4(14), 1-16.
محمد حسین خانی; عنایت‌ اله زمانپور; سیده‏ خدیجه مرادیانی‏دیزه ‏رود. "مشارکت فعّال در مدرسه: تعیین ساختار عاملی و اعتباریابی مقیاس". روان سنجی, 4, 14, 1394, 1-16.
حسین خانی, محمد, اله زمانپور, عنایت‌, مرادیانی‏دیزه ‏رود, سیده‏ خدیجه. (1394). 'مشارکت فعّال در مدرسه: تعیین ساختار عاملی و اعتباریابی مقیاس', روان سنجی, 4(14), pp. 1-16.
حسین خانی, محمد, اله زمانپور, عنایت‌, مرادیانی‏دیزه ‏رود, سیده‏ خدیجه. مشارکت فعّال در مدرسه: تعیین ساختار عاملی و اعتباریابی مقیاس. روان سنجی, 1394; 4(14): 1-16.

مشارکت فعّال در مدرسه: تعیین ساختار عاملی و اعتباریابی مقیاس

مقاله 4، دوره 4، شماره 14، پاییز 1394، صفحه 1-16  XML اصل مقاله (1141 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
محمد حسین خانی؛ عنایت‌ اله زمانپور1؛ سیده‏ خدیجه مرادیانی‏دیزه ‏رود2
1استاد
2کارشناس ارشد
چکیده
هدف: این پژوهش، با هدف تعیین ساختار عاملی و بررسی روایی و اعتبار مقیاس مشارکت فعّال در مدرسه به منظور استفاده پژوهشگران و معلمان در حوزۀ تعلیم و تربیت است.
روش: روش پژوهش از نوع همبستگی است. جامعۀ آماری کلیۀ دانش‌آموزان دبیرستان­های دولتی شهرری تهران و تعداد شرکت­کنندگان 322 نفر بود. که با روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند و به مقیاس 23 سؤالی مشارکت فعال در مدرسۀ وانگ، ویلت و اسکلتس (2011) پاسخ دادند.
یافته‏ها: تحلیل عامل اکتشافی منجر به کشف چهار مؤلفه شد که تحلیل عامل تأییدی مرتبه اول آنها را تأیید کرد. تحلیل عامل تأییدی مرتبه دوم نشان داد که این چهار مؤلفه در ذیل دو خرده مقیاس قرار می‏گیرند.
بحث و نتیجه گیری: در مجموع، مقیاس اصلاح شدۀ مشارکت فعال در مدرسه از روایی و اعتبار مطلوب برخوردار است و می‏توان از آن برای ارزیابی مشارکت فعال دانش‌آموزان استفاده کرد.
کلیدواژه‌ها
واژگان کلیدی: مشارکت فعّال در مدرسه؛ تحلیل عامل اکتشافی؛ تحلیل عامل تأییدی؛ اعتبار‌یابی
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 430
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 265
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.