چکیده: پژوهشحاضر تحلیلی بر ارتباط و تمایز دو نوع خلاقیت هیجانی و شناختی از یکدیگر بر اساس عاملهای آنمی باشد که جامعه آن دانشآموزان مقطعمتوسطه شهر بجنورد میباشد. این پژوهش با این فرضیه که خلاقیت هیجانی و خلاقیت شناختی متمایز ازهم میباشند، و در عین حال با هم رابطه هم دارند، صورت گرفتهاست. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دختر و پسر مقطع متوسطه نظری(دوره اول) است که در دبیرستانهای دولتی شهر بجنورد در سال تحصیلی 95-94 مشغول به تحصیل بودهاند. از میان جامعه، تعداد 126 پسر و 227 دختر با روش نمونهگیری خوشهای مرحلهای انتخاب شدهاند. روش تحقیق از نوع همبستگی است. ابزار گردآوری اطلاعات نیز آزمون خلاقیت هیجانی آوریل و خلاقیت شناختی عابدی میباشد. نتایج تحقیق نشان میدهد که این دو مقیاس متمایز از یکدیگر میباشند، و مولفه های آنها با هم ارتباط دارند.
اصغری, دردانه, شریفی, نسترن. (1396). تحلیلی بر ارتباط و تمایز دو نوع خلاقیت هیجانی و شناختی از یکدیگر بر اساس عاملهای آن. روان سنجی, 5(20), 40-60.
MLA
دردانه اصغری; نسترن شریفی. "تحلیلی بر ارتباط و تمایز دو نوع خلاقیت هیجانی و شناختی از یکدیگر بر اساس عاملهای آن". روان سنجی, 5, 20, 1396, 40-60.
HARVARD
اصغری, دردانه, شریفی, نسترن. (1396). 'تحلیلی بر ارتباط و تمایز دو نوع خلاقیت هیجانی و شناختی از یکدیگر بر اساس عاملهای آن', روان سنجی, 5(20), pp. 40-60.
VANCOUVER
اصغری, دردانه, شریفی, نسترن. تحلیلی بر ارتباط و تمایز دو نوع خلاقیت هیجانی و شناختی از یکدیگر بر اساس عاملهای آن. روان سنجی, 1396; 5(20): 40-60.